( halvandet fra hver )

Billede

Midsommer

Midsommer

Når man lever i sit livs efterår lærer man at sætte pris på foråret, skulle min mor have sagt umiddelbart før kræften bed sig helt fast i hende. Måske hendes vintervarsel ?
Sådan en midsommeraften, hvor man ikke er helt ung længere og kun i spøg kalder sig selv gammel, får man lov at opleve stunder, som man kan bære i sit hjerte for altid. Stunder som, hvis man tillader dem det, vokser sig store nok til at overskygge de mere askegrå dynger, der ligger og udgløder i hjørnet. Her nynner jeg midsommervisen, en livets sommeraften. Her glæder jeg mig både til forårets komme og lune sommeraftner i kærligt selskab. ( “jeg vil ikke ha’ skærmydsler og kanoner bag min hæk)

Skriv et svar

